NAK JADI SUAMI KENA KENAL DAUN INI UNTUK DI JADIKAN MANDIAN ISTERI SELEPAS BERSALIN.

Mandian untuk ibu-ibu yang baru selepas bersalin penting kerana ia akan membantu ibu-ibu supaya:

Daun Meringan
Daun Lengkuas
Daun Kunyit
Daun Mengkudu Hutan
Daun Kapal Terbang
Daun Lemuni
Daun Pisang Kelat Air
Daun Lampin Budak
Daun Serai Wangi

 

Halba
Kulit Kayu Manis 3batang

1). Menghilangkan bau hanyir darah yang terlekat di badan selepas bersalin.

2). Membantu supaya melancarkan pengeluaran susu ibu.

3). Memulihkan kecergasan badan ibu selepas bersalin.

4). Menyegarkan urat selepas bersalin.

5). Mengatasi masalah buang angin dan kebas pada ibu selepas bersalin.

6). Untuk memulihkan urat dan saraf yang bermasalah selepas ibu bersalin.

Cara mandian ini mudah, rebuskan satu baldi air bersama herba yang saya tunjukkan ini serba sedikit, sehingga menggelegak.
Lalu di campur dengan air biasa sehingga air itu berasa suam-suam kuku.

Mulakan mandian ini pada kaki bahagian kaki dahulu supaya urat tidak tersentak, kemudian baru naik ke lutut, pinggang, pusat, bahu, dan kepada.
Gosok sedikit daun rebusan itu di kulit supaya haruman daun itu meresap ke dalam kulit…

Teruja mama bila dapat info mandian ibu berpantang ni.Sebab semasa berpantang kesemua anak mama memang amalkan mandian daun herba.Dan ada beberapa jenis daun yang mama belum cuba.InsyALLAH akan digunakan untuk berpantang seterusnya.😊

Mamareen kongsikan dari Fb Ustaz Md Rosdi Hasan

Selamat Mencuba😉

KEBAIKAN SUSU IBU PADA BAYI DAN IBU YANG BANYAK MANFAAT DARI SEGI KESIHATAN DAN DALAMAN IBU

Assalamualaikum..salam ramadhan ke8 hari ni.Alhamdulillah tahniah buat semua ibu yang berjaya puasa dan sihat semasa menyusukan anak.

Hari ini mama hendak kongsikan beberapa kebaikan susu ibu kepada bayi dan ibu itu sendiri.😊

Kenapa penting sangat susu anak sebaik sahaja dilahirkan?.Semestinya ALLAH jadikan sesuatu ada asbabnya dan anugerah susu ibu ini sangatlah berharga bak kata orang “Titisan Emas”.

KEBAIKAN SUSU BUAT BAYI


  • Lebih cerdik mempunyai IQ tinggi
  • Mempunyai badan yang kuat
  • Bayi yang memberi lebih tindak balas
  • Mata lebih sihat
  • Imun lebih kuat
  • Mempunyai daya pendengaran yang baik
  • Pertumbuhan gigi yang cepat
  • Kurang jangkitan kepada usus
  • Otot lebih keras
  • Mengurangkan masalah autisme(dari kajian terhadap bayi yang menyusu dan tidak menyusu)

KEBAIKAN UNTUK IBU


  • Rahim cepat mengecut
  • Kurang pendarahan
  • Kuatkan bonding ibu dan bayi
  • Mengatasi masalah meroyan
  • Ibu lebih tenang
  • Hormon lebih rendah
  • Berat lebih cepat turun
  • Membantu mengawal kehamilan secara semula jadi
  • Mengurangkan masalah osteoporosis(kerapuhan tulang),kanser rahim,kanser ovari & kanser payudara
  • Paling terbaikk JIMAT DUIT BELI SUSU FORMULA

MENGAPA SUSU IBU TERBAIK?

Susu ibu adalah UNIK untuk bayi”

Kerana mempunyai DHA semula jadi.Dan sangat penting untuk tahun pertama selepas kelahiran.Dan mempunyai DNA semula jadi.

Rasa teruja hendak susukan bayi anda selepas baca kebaikan-kebaikan diatas?

Jom mula kita mulakan:

NIAT:

♦Untuk menyusukan anak sekurangnya 6 bulan pertama,setahun atau lebih baik dianjurkan selama 2 tahun.

ILMU:

♦ Banyakkan membaca asas penyusuan dan bertanyakan kepada pakar atau mereka yang berpengalaman meyusukan bayi

KOMITMEN:

♦ Komitmen ini seharusnya terikat dengan NIAT diatas dan berusaha sehabis baik.

SOKONGAN:

♦Perlu berbincang dan menyuarakan niat kepada orang sekeliling tentang  kaedah penyusuan supaya mendapat sokongan dan bantuan.Dari suami(penyokong utama)keluarga dan rakan.

Alhamdulillah sedikit ilmu penyusuan yang mamareen hadir semasa  Kelas Penyusuan.     Oleh Dr Nurzarina Abdul Rahman Pakar Laktasi bertauliah juga seorang doktor perubatan.

Semoga bermanfaat dan mendapat semangat juga ilmu baru untuk memulakan penyusuan susu ibu secara exclusive.

Salam Kasih Ibu dari :

Mamareen Omar❤

+601137181390 📲

 


Dapatkan lebih tips penyusuan disini:

🌼Mental Ibu Memainkan Peranan.

🌼Kenapa Susu Ibu Jadi Pilihan?


 

BAHAYA MASALAH ANEMIA BAGI IBU HAMIL!

Ibu yang mengandung sangat berisiko untuk mendapat anemia kerana kekurangan zat besi. Jadi bagi ibu yang mempunyai masalah anemia ini bakal menghadapi risiko besar semasa hamil dan bersalin.

APA ITU ANEMIA? 

Anemia ni akan berlaku apabila bilangan sel darah merah dan paras hemoglobin adalah lebih rendah dari paras normal didalam darah mengikut umur dan jantina. Dan sebenarnya hemoglobin ini sangat penting untuk membawa oksigen dari paru-paru dan organ didalam badan terutama jantung, buah pinggang, otot, perut dan usus yg sangat memerlukan banyak oksigen untuk menjalankan fungi badan manusia.

Tempat proses pembentukan darah berlaku mengikut peringkat umur manusia

BAHAYA ANEMIA/HB LOW PADA IBU HAMIL

  • Jangkitan kuman-kuman
  • Kegagalan jantung
  • Pendarahan
  • Kematian ibu

BAHAYA KEPADA JANIN

  • Keguguran
  • Kelahiran Pra Matang
  • Kelahiran kurang Berat Badan
  • Kematian Janin Didalam kandungan

Jadi keperluan nutrein sengatlah diperlukan bagi membantu pertumbuhan janin dan kesihatan ibu. Terutama sekali adalah ZAT BESI. Ibu hamil memerlukan 2x ganda zat besi berbanding wanita tidak hamil. Kerana ibu hamil memerlukan peningkatan darah semasa hamil, kepada janin dan semasa proses melahirkan.

Senarai makanan yang kaya dengan zat besi:

Jangan lupa dengan VITAMIN B12 sangat penting untuk fungsi otak., sistem saraf dan meningkatkan jumlah darah didalam tubuh. 

Makanan Tinggi Vitamin B12

  • Daging lembu, ayam ikan
  • Oat, bijirin, kekacang
  • Produk tenusu susu, yogurt, keju
  • Makanan yang diperkaya dengan vitamin B12, seperti minuman berasaskan soya. Pastikan soya yang lebih natural NON GMO

Amalkan makanan kaya vitamin c. Seperti buah-buahan, ulaman, sayur-sayuran dan jus oren bagi meningkatkan kadar penyerapan zat besi.

Buat ibu hamil yang risau akan kehamilan dan kesihatan janin anda Jangan risau dan takut jika anda tidak mampu mengambil zati  besi, vitamin B12, & vitamin c dalam makanan harian. Kerana mamareen sangat syorkan anda ambil langkah pencegahan dengan kombinasi dari rangkaian Set Kehamilan Shaklee yang cukup lengkap bagi memenuhi keperluan kandungn dan bayi anda.

TESTIMONI PENGGUNA SET KEHAMILAN

 

HB naik dari 11 sehingga capai 12.9

Alhamdulillah dengan pengambilan yang betul dan penjagaan pemakanan yang seimbang masalah anemia/hb low tidak akan terjadi. Dan risiko ANEMIA boleh dicegah sebelum tahap BAHAYA dengan set Kehamilan dan elakkan mengambil sebarang suppelmen bersama minuman berkafen kopi atau teh diwaktu malam bagi mengelakkan tergangu dan kurang penyerapan kepada tubuh. 

Salam Tanda Kasih Sayang dari Mamareen Omar 😊

Sebarang pertanyaan atau nak dapatkan Set Kehamilan. Anda boleh membuat pesanan DISINI/01137181390📲




Disclaimer:Produk bukanlah bertujuan merawat, mendiagnos atau mengubati penyakit. Bagi ibu hamil yang menghidap thalesimia anda dinasihatkan tidak mengambil Vitalea kerana terkandung herba didalamnya atau rujuk doktor anda untuk kenal pasti tahap masalah kesihatan anda. Penulisan diatas adalah Sumber Rujukan semasa hadir ke Kelas Nutrition Shaklee, pengalaman semasa hamil dan dari pembacaan  penulisan Dr Zuraida Zainun Pensyarah Kanan Perubatan dan Pakar Perubatan USM. 

Pencuci Muka Pilihan Kulit Kering & Berjerawat

KENAPA BUIH PERLU PILIH PENCUCI  MUKA YANG SESUAI?
Tahu tak pencuci muka yang menghasilkan buih mempunyai kurang sesuai bagi mereka yang ada masalah kulit kering?
Mesti ramai sudah tahu dan bijak memilih jenis pencuci muka mengikut jenis kulit anda kan?
Sebenarnya buih yang banyak menyebabkan kelembapan kulit  kita hilang. Jadi kulit yang kering  akan hilang kelembapan semula jadi apabila mencuci dengan buih yang banyak. Bagi yang mempunyai kulit selalu kering.Ia akan menyebabkan kulit menjadi lebih kusam dan naik jerawat-jerawat halus dimuka kita.
Kenapa mamareen beritahu akan naik jerawat? Kulit bertambah kusam??
Kerana mamareen mempunyai masalah kulit kering dan berjerawat.Jerawat yang naik selalunya  jerawat batu dan lambat nak surut.😫Dah banyak pencuci muka mamareen cuba even dibeli dari drugstore.Mungkin masih belum sesuai dengan kulit.
Tetapi selepas Febuari  2018..
Mamareen dah mula bertukar kepada #YOUTH LUMINOUS GEL OIL CLEANSER.😍
Sejak guna pencuci youth mama perasan jerawat dah kurang naik.Dan cepat kecut.Dulu kalau naik susah nak surut dan muka merah-merah meradang.

LUMINOUS GEL OIL CLEANSER

KEISTIMEWAAN CLEANSER YOUTH

🌸Tidak mengandungi sabun dan bebas buih

🌸pH-seimbang

🌸Menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhaluskan dengan lembut,menyuci dan menyediakan kulit lebih cerah dan sekata.

Mamareen tahu dengan terus mengamalkan rutin skincare yang betul dan berterusan YOUTH akan mengubah kulit anda.Memperbaiki dan melindungi kulit adalah kepakaran YOUTH.Yang telah diuji secara klinikal oleh pakar kulit bertaraf dunia.

Produk Youth adalah:

  • 100%vegan
  • Hipoalergnik
  • Non-Comedogenic(tidak menyumbat pori)
  • Diuji oleh ahli dermatologi
  • Diuji oleh ahli oftalmologi

Malah YOUTH bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya segalan bahan terlarang seperti paraben,benzofenon,merkuri,hydroquinone,Gluten dan lain-lain sama sekali tidak terkandung didalam YOUTH.

Ini kerana YOUTH menawarkan produk dicipta secara harmoni dengan alam semulajadi malah dibuktikan secara klinikal tanpa kompromi.

Testimoni Pengguna Kulit Kering Berjerawat..
Testimoni Pengguna Kulit Berjerawat dan Kemerahan akibat berlaku kerandangan kulit..Lebih bersih selepas youth

 

Testimoni Dari Mamareen sendiri..Jerawat cepat kecut dan tidak tinggalkan bekas parut

Mamareen tahu dengan terus mengamalkan rutin skincare yang betul dan berterusan YOUTH akan mengubah kulit anda.Memperbaiki dan melindungi kulit adalah kepakaran YOUTH.Yang telah diuji secara klinikal oleh pakar kulit bertaraf dunia.

Produk Youth adalah:

  • 100%vegan
  • Hipoalergnik
  • Non-Comedogenic(tidak menyumbat pori)
  • Diuji oleh ahli dermatologi
  • Diuji oleh ahli oftalmologi

Malah YOUTH bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya segalan bahan terlarang seperti paraben,benzofenon,merkuri,hydroquinone,Gluten dan lain-lain sama sekali tidak terkandung didalam YOUTH.

Ini kerana YOUTH menawarkan produk dicipta secara harmoni dengan alam semulajadi malah dibuktikan secara klinikal tanpa kompromi.

Jika anda tercari-cari pencuci muka yang sesuai dengan kulit anda.Boleh cuba Cleanser Youth dan rasai pengalaman menggunakan pencuci muka antarabangsa dan dapatkan kesan yang anda inginkan.😄

Salam Cantik Maniss dari Mamareen Omar❤

Jom dah tak sabarr nak cantik dengan YOUTH? Terus  Dapatkan YOUTH anda DISINI .

 

 

KEKAL BERTENAGA DAN MERIAHKAN SUSU IBU DENGAN ESP

Alhamdulillah dah masuk hari ke 4 berpuasa tahun 2018.Pasti ramai dah terlepas sahur dan tak kurang juga ada masalah seharian berpuasa.

Contohnya Susu badan berkurangan.Baby asyik mintak menyusu sampai susu pun dah nak kering.Ibu pula dah mula habis tenaga.Letih lesu tak bermaya.Sampai nak dukung anak pun tak larat.

Yang sibuk bekerja aktif di pejabat prestasi mula menurun.Nak naik tangga pun dah malas sebab letih sangat.Terkejar-kejar masa….

Sebab itulah mamareen suka sangat syorkan ESP ni pada mereka yang nak kekal aktif dan bertenaga.Tahu kan makanan diambil semasa sahur dan berbuka memainkan peranan penting sewaktu siang hari kita puasa??

Makanan diambil terlalu berat untuk dihadam dan pembakaran gula sangat cepat berlaku sehinggakan kita tidak mampu menyimpan tenaga lebih lama.Akhirnya stamina kita menurun.Dan kesihatan juga terjejas.

Dan semestinya sesiapa yang amalkan ESP dari Shaklee yg bersifat LOW GLYSEMIC INDEX ini.Mampu membekalkan tenaga lebih 12 jam jika diamalkan.Walaupun hanya sekadar minuman tetapi kandungan PROTEIN dan KALSIUM cukup membantu keperluan tubuh.

Ini servey yang mamareen buat sepanjang berpuasa dengan pengguna ESP:


  • TESTIMONI IBU MENYUSU


  • TESTIMONI WANITA AKTIF BERNIAGA/BEKERJA

 

Terus beli 2 tong ESP!😍

Alhamdulillah..seronok bila dapat feedback positif dari pengguna sebenar ESP! Ratannya memang mengamalkan ESP dan kongsi testimoni sebenar.😍

Jika anda berminat nak cuba dan dapat rasa sendiri kesan dari ESP.Susu kembali meriah dan badan lebih cergas bertenaga walaupun berpuasa? Anda kena cuba sendiri dan dapatkan ESP dari mamareen termasuk pakej bagaimana hasilkan ESP yang sedap menyelerakan.😊

Buat pesanan ESP anda DISINI .

🌟Salam Ramadhan Kareem🌟

-Mamareen-

RAWATAN DEMAM CAMPAK DARI DAUN DAN BAHAN DIDALAM RUMAH

Assalamualaikum..hye baru hari ni diberi kesempatan nak share tips rawatan demam campak yang mama amalkan untuk ketiga-tiga anak.

Memandangkan kali pertama semua anak kena campak dalam bulan yang sama.Mama agak busy tumpukan lebih masa dan perhatian utk anak.Ya laa sakitt kan.Kena masak lauk asing.Masing2 mintak Garuu badan..Nak buat air mandian lagi..

Haaa sebut tentang air mandian.Mama campurkan daun-daun dan mandikan anak2 sehari 3kali.

Baguss sangat Alhamdulillah insyALLAH mujarab.Untuk miang gatal,campak cepat kering.

Sediakan bahan mandian rendam dalam 1 baldi berisi air

✔Daun semambu 3 tangkai

✔Daun melur 1 tangkai

✔Daun pisang kelat 1 pelepah

✔Daun setawar 1 tangkai

✔Secawan biji sagu

Kesemua bahan ni dibuat mandi dan tak perlu bilas.

Selepas mandi sediakan bedak untuk sejukkan dan kurangkan rasa gatal.

Bahan untuk sediakan bedak sejuk

Blenderkan saja kesemua bahan diatas dan campur bedak sejuk.Lumurkan pada keseluruhan badan yang ada campak dan parut  setiap kali selepas mandi atau selepas waktu zuhur dan asar.

InsyALLAH mujarab.Inilah amalan tradisional yang mamareen amalkan.Asbab kak cha baik demam dan parut mula hilang selepas 5 hari.Sikembar selepas 7 hari..

Terima kasih Pak Long@ Ustaz Shuib atas petua dan berikan air penawar untuk anak mamareen.moga ALLAH panjangkan umur Pak Long.Amen

Selamat Mencuba😄

FB: Mamareen Omar

 

MESTI RAMAI YANG ALERGIK MAKAN SEAFOOD KAN? JOM CUBA CARA INI….

Makan seafood je bengkak satu muka!

Bila sebut tentang seafood mulalah terbayang KETAM,UDANG,KERANG…Ya Allah sedap nikmatnyaa.

Tapi tidak bagi orang yang ada alahan kepada seafood kan?Yang alahan pada seafood akan BENGKAK 1 MUKA.Sama macam saya yang ada masalah Alahan selepas makan Seafood.

boleh makan seafood tapi makan jugak.Sayang kalau tak makan kan?huhuhu.Bila sakit mulut bengkak mata bengkak sendiri laa tangung.

Nak pi klinik jauh sangat lg pun sy megantuk keja night shift kan! Hehe😅😅
Baik tido dari p klinik bertapa lama nak tunggu doktor panggil pun😓

Saya ni memang berpenyakit.Sampaikan kawan2 dok melawak “Hang Ni Teruk Sangat Lemah Macam Orang Nak Mati!”.Kawan2 selalu risau tengok saya.Pucat ja hari2.Sebab sebelum ni demam sy manja sikit dok atas kerusi ja😭😭
Sampai kawan2 pun suh cek doktor tapi saya kata ok ja tak da apa2.

Smpai la saya cuba ALFALFA
Seminggu konsisten alfafa alhamdulillah
Saya boleh gelak dan kerja mcm biasa..

Seriously sy cuba alfafa pagi,petang tu saya boleh bekerja mcm biasa memandangkan malam selepas saya makan jgk seafood banyak2 sebelum masuk tido😬

Lepas makan seafood mmg sakit saya cari inisiatif sendiri.sebab saya ada standby alfafa tu dalam peti sejuk.saya telan alfalfa dari shaklee.

Alfalfa untuk detoks dan cuci  darah.Sesuai untuk yang ada alahan

Dan dan tempek vitamin e Shaklee penuh 1 muka..🤣.

Selepas tu saya tawakal je la.Sebab saya ni memang liat nk mc..😬

Alhamdulillah.Lama jugak sy konsisten makan.Barulah terbuka hati nk masuk ahli sebab harga murah dari biasa.
Setelah sekian lama makan produk shaklee..
Teringin pulak nk cuba produk Shaklee lain. Moga ada rezeki amalkan banyak lagi produk shaklee yg terbaik dan selamat,semula jadi.Asbab shaklee juga derita alahan saya ni boleh diatasi tanpa ubat.😄

Testimoni selepas makan seafood.Dan keesokan harinya bengkak surut tanpa ubat dan suntikan.Rasa makin berseri-seri lepas amalkan shaklee.😍

Credit:    Nurul Azanny

🌱Pengedar Sah Shaklee🌱

+6011-25508730

Kenapa anda perlu cuba Skincare “YOUTH”?

Saya nak kongsi Kesan menggunakan #youthskincare lepas sebulan.
Sebelum muncul youth skincare, kulit muka dah ada perubahan lepas amalkan vitamin c dengan esp.

KULIT TAK KERING LAGI

Dulu kulit muka kering, bahagian hidung kasar dan banyak whitehead.
Jerawat pasir bahagian dahi, dan parut kecil dekat pipi kanan. ( tak nampak sebab makeup 😛)

SUAMI SUPRISEKAN

Alhamdulillah lepas ja youth masuk, husband buat surprise hadiahkan full set 😭
Memang puas hati sangat2 dengan youth. Saya pernah guna produk lain yang mahal harganya, tapi kesan tak setanding Youth 🤩

MASALAH WHITEHEAD TIADA LAGI

Whitehead dah tak nampak, hidung dah sekata. And yang paling ketara kulit muka saya lembap, nampak glowing bila makeup 😋😋😋

Tak kan ku berpaling dari youth.

Best kan YOUTH?dah tahu kenapa anda juga perlu cuba.dan layak dapat kulit yang lebih LEMBUT,GEBU,SEKATA dan BEBAS JERAGAT.😍

**************************************************

Haa dah bersedia nampak lebih muda dari usia sebenar??

Jom dapatkan consult dari Shida Yahya untuk masalah kulit dan buat pembelian youth anda segera  dengan PERCUMA keahlian setiap set YOUTH anda.

Wassap shida untuk sebarang pertanyaan berkenaan masalah kulit dan produk yabg sesuai untuk anda.😊 +60122714679

Salam cantik manis dari Mamareen❤

 

Dapatkan Susu Ibu Lebih Pekat dan Meriah.

Ini yang ramai ibu salah paham tentang pengambilan supplemen semasa menyusukan anak.Ratanya berpendapat supplemen tidak diperlukan dalam menjayakan tempoh penyusuan.

Sebenarnya supplemen bukanlah bertujuan 100% untuk banyakkan susu.Tetapi supplemen membantu tambah nutrien yang ibu menyusu dan bayi perlukan.

Contohnya..Ibu memerlukan cukup protein untuk hasilkan susu yang lebih berkhasiat.Selain makan ayam daging merah ikan dan telur.Dan sebenarnya Protein dari tumbuhan adalah terbaik kurang risiko dari bahan kimia.Bimbang susu yang diminum oleh bayi akan merosakkan dan melemahkan sistem imun ibu dan bayi.Dan mengurangkan  pembinaan blok2 penting dalam tubuh.

Selain itu,supplemen boleh bantu ibu dapat tenaga dan penghadaman yang baik.Ibu kurang sembelit dan cepat letih.

Kebanyakkan ibu menyusu mudah mengalami keletihan dan kelesuan yang tinggi.Selepas menyusu terutama ibu bekerja.tidak kurang juga masalah sakit pinggang dan sakit bisa2 badan.Akibat kekurangan kalsium dan vitamin B(kekurangan sel darah merah)akan membuatkan ibu mudah sakit kepala dan pitam.

Dengan pengambilan supplemen ketika menyusu akan bantu menyokong kesihatan fizikal,mental dan emosi ibu.Sekaligus jika ibu dalam keadaan sihat dan positive susu akan lebih banyak dihasilkan.insyALLAH.

Supplemen yang selalu diamalkan ketika menyusu.Ibu lebih cergas dan sihat

SUSU LEBIH MERIAH PEKAT MACAM YOGURT!

Testimoni dari leader team mamareen.Susu nampak lebih pekat dan dapat pam susu lebih banyak selepas pengambilan supplemen penyusuan.

Alhamdulillah…supplemen sangat membantu menjayakan penyusuan bagi ibu yang sentiasa positive dan mahukan yang terbaik.

Semestinya menjadin kepuasan ibu bila mengepam dapat hasilkan berbotol2 titisan emas untuk simanja.❤

Dapatkan supplemen pilihan anda dan teruskan niat untuk menyusukan anak sehingga 2 tahun.😄

FB: Mamareen Omar

Pengedar Shaklee Anda.

Buat pesanan SET PENYUSUAN anda ODER DISINI 📱

Braces oh braces…..Part 3

Sedar tak sedarr dah nak masuk setahun jagung  besi memagari gigi mama ni.

Alhamdulillah sepanjang pakai braces semua baik-baik saja.Mula2 dulu cuak jugak.Lama-lama dah terbiasa sakit tu dah tak dak.

Hari ni mama ada appoitmen dengan doktor nak servise gigi tukar wiyer,getah dan follow up kedudukkan gigi.

Doktor tengah cuci dan potong sikit gigi yang tak sama

Haaa..tengok gunting pun hampaa dah seram kan? Hahaha mama yang baring citu macam mana la kan? Huhuhu

 

Waaa…Terpampang nyata berbeza dr setahun lalu.Bff Halimah jongang dah beratur dan tersusun rapi..

Gigi mama tak terlalu serius maju kehadapan.Cuma bila tutup mulot.Bibir atas belaga gusi.Dan ada gigi yang bertindih2 naik sesuka hati.

Nah..mama belanja gigi baru servise.Tukar getah baru.Warna PINK mmg berpisah tiada.hahaha

Alhamdulillah tadi potong gigi tak sakit.Masa kena dulu terangkat bontot jugak laa menahannye.Tapi kalau rasa nyutt..nyutt sakit terus mama telan OSTEMATRIX dari shaklee.Lega rasa hat sakit supa nak luruh gusi.huhuhu..

Terimalah senyuman semaniss madu buat follower blog mamareen.

So,betul ke nak pakai braces kena berani??.Sakit sangat ke??

Ya kena berani.Dan cuba sebab tak cuba tak taw kan? Hahaha..dah cuba baru taw sakit ke tidak.. Apa pun hampa kena berani cubaa jangan dengar cakap orang.Atau bisikan syaitan direjam.Kalau rasa gigi hampa memerlukan rawatan segeralah jumpa doktor gigi yang pakar jangan p cari tukang braces online.Murah murah tapi mudaratt.Luruh gigi hampa jenuh kutip! Hahahaha Lawak mmg lawak kalau dah luruh makan bubur ja laa hampa oii!

Ok la hampa selamat mencuba dan cari klinik dengan harga mampu milik.

Tq shaklee bayar kos pasang dan servise bulanan gigi mamareen.Tu sayang sangat dengan shaklee ni😍.

 

Hampa boleh follow dari awal progress mama pakai braces sampai sekarang ok.🙌

Baca disini:

Pengalaman Braces Part 1

Braces ohh braces part 2.   

❤Mamareen

Pengedar Shaklee

+01137181390