ISTERI MENYOKONG PENDAPATAN KELUARGA |HANYA DARI RUMAH

Assalamualaikum wbt..haii semua…

Hari ni mamareen nak share tentang ISTERI,DUIT,TANGGUNGJAWAB DAN KELUARGA.Exited kan dengar tajuk.hihi 🙂 

Mulanya dulu selepas je nikah suami cakap nak kerja ok tak nak kerja pun ok.Jadi urat malas sudah naik.hihi tak naklah kerja duduk kat rumah lagi best.Lagipun kos ulang alik makan minum pun dah sama naik dengan GAJI!!
Nanti nak hantar anak ke rumah pengasuh lagi.Saya kelulusan tak tinggi nak guna komputer pun tak pandai mana nak dapat gaji besar kan. Hmmmmm :/

Jadi bila sampai satu tahap saya teringin jugak nak ada duit sendiri walaupun suami dah beri cukup nafkah.Alhamdulillah,tp sebagai manusia yang penuh nafsu ni saya mahukan lebih dengan guna duit poket sendiri.Alhamdulillah ALLAH beri saya ilham untuk jahitkan pakaian pengantin MUSLIMAH.Gembira saya walaupun masa menjahit dan penghasilanya agak rumit.Apatah lagi bila saya disahkan HAMIL KEMBAR.Saya terpikir kesianya pada suami mesti lagi kuat dia akan kerja kan? Hurmm saya tak nak suami kerja teruk :(.Cukuplah banyak dia korbankan untuk saya.

                 -nak tunjuklah baju cantik kiterr ni..hihihiI(TEMPAHAN DITUTUP) 😛


Bila hamil sikembar ni ALHAMDULILLAH rezeki mencurah-curah.Tempahan tidak henti sampai tak menang dek tangan nak jahit.Syukurlah ALLAH beri kesihatan yang baik semasa hamil kembar ni saya boleh menjahit dari selepas subuh sampai pukul 2 ke 3pagi.Gembiranya saya bila rezeki menjahit dapat beli baju sikembar bila lahir nanti.Sebulan sekali saya keluar membeli kelengkapan kembar tanpa usik wang suami.sampailah malam bersalin saya masih menjahit jam 3pagi.Keesokkanya saya bersalin pukul 9.20 pagi pada 9/1/2014.SYUKUR ALHAMDULILLAH.

TAPI,selepas bersalin saya tiada pendapatan lagi….. 🙁
Mungkin belum rezeki lagi nak menjahit.Saya sibuk uruskan sikembar.Lagi pula sekembar menyusu badan.Saya kena sentiasa bersedia untuk susukan mereka.2 bulan saya tiada pendapatan.Saya dah nekad keperluan anak-anak saya tak nak usik duit suami sebab saya boleh tolong suami,saya mampu kerja dirumah ringankan beban suami. 

Disebabkan saya memang makan dari hamil produk SHAKLEE jadi saya nak repeat beli lagi.Tapi saya belum jadi ahli.Atas permintaan kawan adik beradik pun nak cuba SHAKLEE saya daftar jadi ahli.Daftar RM69 ja seumur hidup murah sangat boleh terus dapat harga ahli.hihi jimat sungguh.Syoklah saya boleh makan SET BERPANTANG pulak!

Apabila JOIN SHAKLEE saya tengok PELUANG untuk saya tambah pendapatan sangat BESAR!mana tidaknya kawan saya pun dah pencen hanya dengan shaklee.Saya yang makan sendiri pun dapat BONUS dari SHAKLEE..wahhh ini peluang baik ni.hihi 

Selepas mintak izin suami nak buat SHAKLEE dia macam tak izin.Katanya bisnes macam ni kena keluar malam ke sana kemari.Tapi,dia izin cuba dulu.Alhamdulillah selepas sebulan jee..KABAAABOOM!!! REZEKI dari ALLAH tanpa keluar rumah ke mana-mana.hihi apa lagi naik tocang la mamareen masa tu.Kena buat betul-betul buktikan pada suami sebab dia dah izin dan beri kepercayaan kepada saya.Malulah kalau angan-angan tahik ayam kan!! 


    -share sikit bonus SELEPAS SEBULAN BUAt SHAKLEE(ALHAMDULILLAH)

Selepas KEJAYAAN PERTAMA NAIK SUPERVISOR saya rasa ketagih nak cuba lagi dan lagi.Sebab SHAKLEE nak bagi lebih banyak lagi.Manakan suri rumah nak urus anak nak susu anak kembar lagi boleh dapat macam ni kan.Mungkin bagi orang lain sikit.Tapi bagi saya ini adalah sangat BESAR sebab masa dulu kerja pun tak dapat banyak ni. 🙂 menjahit sampai x tidur malam baru nak dapat.


Sekarang sudah 1TAHUN 5BULAN saya dalam SHAKLEE FULL TIME.Alhamdulillah banyak sudah peluang yang saya nikmati dan pendapatan bulanan juga semakin meningkat dari 4angka ke 5 angka. :)Peluang menikmati bukan kepada saya sahaja malah KELUARGA,RAKAN dan MASYARAKAT DILUAR SANA.
Kini saya mempunyai EMPAYAR SENDIRI ratusan orang sudah bersama saya dan ratanya sudah mencapai income bulanan cecah 6K sebulan.Atas didikan dan tunjuk ajar dari orang-orang HEBAT akan terus saya gunakan untuk membantu mereka yang ingin berjaya bersama SHAKLEE.Hanya membantu orang SIHAT CANTIK dan BERJAYA adalah peluang untuk kita TURUT BERJAYA!! 
INSYALLAH 🙂

Tidak kiralah apa jua bidang yang kita ceburi jika kita betul-betul usaha dan yakin INSYALLAH kita pasti boleh.TETAPKAN MATLAMAT KITA SEBELUM KITA BUAT DAN BERJAYA. 🙂

UKIRLAH SENYUMAN ANAK-ANAK DAN SUAMI ANDA KETIKA MEREKA MELIHAT DAN MENIKMATI KEJAYAAN ANDA NANTI 🙂


-kenangan di NATIONAL CONFERENCE-THE MINES
JIKA ANDA PENGGUNA SHAKLEE YANG BELUM MENDAFTAR @ BELUM LAGI MENJADI PENNGUNA BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT MENGENAI PRODUK @ PELUANG MENJADI PENYOKONG PENDAPATAN KELUARGA..INSYALLAH. 🙂



FB: Sha’irne omar
ID-1127123
EMAIL: mamareenshaklee@gmail.com
Wassap : +601137181390

One Reply to “ISTERI MENYOKONG PENDAPATAN KELUARGA |HANYA DARI RUMAH”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge