Kesan Pembedahan Batu Karang Hampir Membawa Maut

Asssalamualaikum wbt..

Hari ni mamareen nak share 1 kisah sahabat seperjuagan yang pernah alami saat-saat cemas.Ini terjadi hanya kerana 1 pembedahan dan kesan ubat berlebihan.

Kisah sorang pasangan ni memang hebat diuji kesetiaan dan kesabaran.

Masalah batu karang sahaja tapi jadi sebuah kisah menukarkan segalanya

Suaminya disahkan ada BATU KARANG.Dan perlu buat pembedahan.
Selepas selesai pembedahan suaminya tidak sedar lebih 6jam dan diberi pelbagai ubat.

Selepas sedar tadi koma.Suaminya bagaikan hilang ingatan.Lain ditanya lain dijawab.Masa tu memang cemas la semua kenapa suami dah macam hilang ingatan?

Terus doktor buat CT scan dan terkejut darah cepat membeku akibat kesan ubat berlebihan dan pembedahan batu karang semalamnya.

Tanpa berlengah lagi terus jalankan pembedahan kedua untuk otak.Keluarkan darah beku tadi.Doktor dah suspect Tumor otak tahap 4.Tapi syukur selepas dihantar kemakmal hasilnya bukanlah tumor.

   (Inilah gambar selepas pembedahan otak)

Tak sangka ya.Hanya dengan 1 pembedahan sakit batu karang sahaja.Boleh bertukar kepada 2 pembedahan dalam masa terdekat.
Dan kesannya hingga sekarang.
Selepas pembedahan suaminya selalu diserang sawan.Sehinggakan terpaksa berhenti kerja dan pulang ke kampung.

Alhamdulillah selepas balik hospital suaminya diberikan manfaat Vivix.Sejak dari itu kesihatan bertambah baik.Dan makin naik berat badan.Dulu sawan akan datang kerap.Tapi sekarang 4 bulan sekali baru jadi.

kini,vivix dan suaminya dah tak boleh pisah.Wajib minum hari2 terbukti vivix banyak membantu dan buatkan suaminya bertahan.Alhamdulillah.

Takut jugak ya bila hanya masalah batu karang boleh jadi sampai ke otak dan sawan.Mamareen dengan dunia perubatan memang tak tahu.Tapi,bila ada kes2 macam ni baru sedar bahaya kalau tak jaga kesihatan dari awal.

Banyak faktor boleh menyumbang kepada pembentukan batu karang, antaranya :

* Kurang air — Jika tidak cukup minum, terutama air masak, air kencing menjadi lebih pekat. Ini sebabnya individu yang kurang minum air lebih mudah mengalami masalah batu karang.


* Pemakanan — Pemakanan yang tinggi kandungan protein purin dan asid urik seperti organ dalaman (hatijantung, limpa), daging merah, makanan laut bercangkerang (kerang, tiram) dan alkohol boleh meninggikan risiko mendapat batu karang. Pada masa sama, diet kurang serat (buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin) menyumbang kepada masalah ini.

* Kurang bergerak — Individu yang kurang bergerak, jarang bersenam atau lama terlantar lebih berisiko tinggi. Ini kerana aktiviti fizikal yang terhad menyebabkan tulang mengeluarkan lebih kalsium ke dalam darah.

Dah tahu kan apa punca-punca yang boleh buatkan batu karang terjadi??

Pilihlah pemakanan sihat,Senaman yang kerap dan paling penting pengambilan ubat dan supplemen yang betul dan selamat.

Ini antara testimoni yang sudah berjaya atasi masalah batu karang.

(Antara testimoni)

Dah tahu cara nak atasi dan yang boleh membantu?
Boleh amalkan VIVIX SHAKLEE dan teruskan amal sehingga anda benar2 sihat.InsyALLAH.
><><><><><><><><
Boleh dapatkan dari Mamareen bersama cara pengambilan dan share banyak lagi tentang masalah ini.

 Mamareen
+601137181390
ID : 1127123
https://www.facebook.com/shairne.omar
Shaklee Penang
Pos PERCUMA seluruh Malaysia

3 Replies to “Kesan Pembedahan Batu Karang Hampir Membawa Maut”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge