Braces oh braces…..Part 3

Sedar tak sedarr dah nak masuk setahun jagung  besi memagari gigi mama ni.

Alhamdulillah sepanjang pakai braces semua baik-baik saja.Mula2 dulu cuak jugak.Lama-lama dah terbiasa sakit tu dah tak dak.

Hari ni mama ada appoitmen dengan doktor nak servise gigi tukar wiyer,getah dan follow up kedudukkan gigi.

Doktor tengah cuci dan potong sikit gigi yang tak sama

Haaa..tengok gunting pun hampaa dah seram kan? Hahaha mama yang baring citu macam mana la kan? Huhuhu

 

Waaa…Terpampang nyata berbeza dr setahun lalu.Bff Halimah jongang dah beratur dan tersusun rapi..

Gigi mama tak terlalu serius maju kehadapan.Cuma bila tutup mulot.Bibir atas belaga gusi.Dan ada gigi yang bertindih2 naik sesuka hati.

Nah..mama belanja gigi baru servise.Tukar getah baru.Warna PINK mmg berpisah tiada.hahaha

Alhamdulillah tadi potong gigi tak sakit.Masa kena dulu terangkat bontot jugak laa menahannye.Tapi kalau rasa nyutt..nyutt sakit terus mama telan OSTEMATRIX dari shaklee.Lega rasa hat sakit supa nak luruh gusi.huhuhu..

Terimalah senyuman semaniss madu buat follower blog mamareen.

So,betul ke nak pakai braces kena berani??.Sakit sangat ke??

Ya kena berani.Dan cuba sebab tak cuba tak taw kan? Hahaha..dah cuba baru taw sakit ke tidak.. Apa pun hampa kena berani cubaa jangan dengar cakap orang.Atau bisikan syaitan direjam.Kalau rasa gigi hampa memerlukan rawatan segeralah jumpa doktor gigi yang pakar jangan p cari tukang braces online.Murah murah tapi mudaratt.Luruh gigi hampa jenuh kutip! Hahahaha Lawak mmg lawak kalau dah luruh makan bubur ja laa hampa oii!

Ok la hampa selamat mencuba dan cari klinik dengan harga mampu milik.

Tq shaklee bayar kos pasang dan servise bulanan gigi mamareen.Tu sayang sangat dengan shaklee ni😍.

 

Hampa boleh follow dari awal progress mama pakai braces sampai sekarang ok.🙌

Baca disini:

Pengalaman Braces Part 1

Braces ohh braces part 2.   

❤Mamareen

Pengedar Shaklee

+01137181390

VITAMIN PENTING KEPERLUAN IBU HAMIL…

Rata-rata ibu hamil keliru apakah supplemen yang boleh diambil semasa tempoh kehamilan?

Sama ada WAJIB ambil kesemuanya atau hanya beberapa produk sahaja.

Sebelum anda memilih supplemen keperluan.Anda perlulah kenali tubuh dan masalah kesihatan.Dan paling penting adakah ada cukup mengambil makanan dalam pyramid makanan setiap hari?

Jom kita tengok Apakah Masalah Ibu Hamil Sering Alami?

⛔Alahan berpanjangan,

⛔HB Low,

⛔Berat Badan Turun/Naik

⛔Migrain

⛔Kebas/Kekejangan

⛔Sembelit/ Buasir

⛔Risiko Bayi Sumbing

Dan banyak lagi cabaran dan risiko ibu hamil hadapi.

Jadi nak memudahkan dan bantu ibu dapat nutrien yang lengkap dan lebih cepat.Semestinya dengan pengambilan supplemen lengkap yang shaklee sediakan KHAS buat keperluan ibu hamil.

Antaranya:

PROTEIN

Protein antara keperluan penting yg ada didalam ayam,daging,telur dan ikan perlu diambil bagi blok tisu  dan memberikan tenaga.

VITAMIN B/ACID FOLID

Sumber vitamin b boleh didapati dalam sayur brokoli,buah betik,avocado,daging ikan dan lain2 lagi.Cuma agak sukar untuk ibu hamil dapatkan dan makan bekalan vitamin b secukupnya.

Dengan pengambilan vitamin B dan Acid folat yg mencukupi akan mengurangkan risiko wanita melahirkan bayi mengalami kecacatan otak atau masalah saraf tunjang.

KALSIUM

Kalsium semestinya sinonim dengan pengambilan susu dan badam.Tetapi ramai yang mengalami masalah untuk bau dan minum susu.Jadi masalah gigi rosak,tulang rapuh,kebas,kekejangan dan tidur yang tidak aman akan ganggu semasa tempoh kehamilan.

VITAMIN C

Pengambilan vitamin c yang cukup dalam megelakkan dari kelahiran pra matang dan masalah kebocoran air ketuban(Dipetik dari penerangan Dr Zubaidi ).Dan boleh diambil dari buah kiwi,orange dan lain lagi

Dan semestinya boleh diambil dalam bentuk supplemen yang lebih cepat dan mudah bersifat sustane release sesuai untuk ibu hamil yg tidak memerlukan lebih 100mg dalam 1masa..

ZAT BESI

Kekurangan zat besi juga adalah penyebab HB LOW dan masalah ANEMIA.selain dari daging,kerang dan organ dalaman(tak bagus diamalkan boleh menyebabkan darah tinggi).Bolehlah diambil sumber dari iron tablet bagi menyokong keperluan zat besi.

OMEGA 3

Selalunya DHA @ EPA diperlukan oleh bayi yang menyusu.Betul?jadi mengapa sebagai ibu kita tidak mahu memberikan keperluan DHA & EPA sejak dari dalam kandungan lagi?Bukan saja untuk otak.Malah,ibu hamil boleh mengawal berat badan dari naik mendadak dan mengelakkan dari diabetis.

Inilah antara keenam jenis vitamin yang diperlukan ibu hamil.Bagi menyokong kesihatan dan keperluan bayi untuk membesar dengan sihat.Dan anda tidak semestinya memilih keenam-enam jenis supplemen ini.

Kerana anda boleh memilih supplemen yang anda sedang mengalami masalah tersebut dan yang mana menjadi kepentingan dan keutamaan anda.

Mamareen sedia membantu anda membuat pilihan sesuai dengan masalah dan bajet kewangan anda.😊

Dapatkan rundingan supplemen ibu hamil terus dari mamareen segera.

 

❤Mamareen Perihatin❤

-Pakar Supplemen Ibu-

+01137181390

Punca Sukar & Tips Ikhtiar Hamil

Assalamualaikum buat pembaca setia blog mama. Hari ni mama terpanggil nak berkongsi dengan anda tentang masalah wanita dan zuriat.

Ramai yang tidak sedar masalah dalaman,gaya hidup dan persekitaran mempergaruhi tahap kesuburan pasangan suami isteri.Bukan hanya dari sebelah pihak iaitu isteri.Suami juga perlu ambil berat tentang kesihatan dalaman.Supaya dapat beri kerjasama yg lebih semasa usaha dapatkan Zuriat.

Dan ini yg pakar O&G kongsikan antara faktor kenapa SUKAR HAMIL?

1.TERLALU KURUS

Jika seseorang wanita terlalu kurus akan menganggu tahap kesuburan.Sebab lemak juga diperlukan utk pembentukan hormon kesuburan dan aturan kitaran haid. Jadi yang kurus sangat dicadangkan  naikkan berat badan lebih sesuai dengan BMI.

2. TERLALU GEMUK/MASALAH BERAT BADAN

Timbunan lemak juga akan menganggu organ reproduktif individu itu.
Menganggu kesimbangan hormon dan sukar untuk mematangkan sel telur.

Jadi kena DIET dan TURUNKAN BERAT badan yee😄

3.JUMLAH SPERMA SEDIKIT

Kesuburan bukan hanya berpihak dan dikira daripada isteri..tetapi para suami juga perlu ambil tahu,menjaga dan lebih berusaha untuk memiliki kualiti dan kuantiti sperma yang sihat.

Para suami perlu mengelakkan dari memakai seluar dalam yang ketat dan tidak digalakkan terdedah dengan suhu panas.Kerana ini akan melemahkan dan mematikan sperma.Jadi bimbang sperma yg dilepaskan tidak lagi hidup sihat dan berkualiti.

Sperma juga mempunyai pelbagai bentuk.Dan semestinya yang bentuk yang normal lebih sihat dan berjaya sampai ke destinasi

4.MENGALAMI STRESS

Stress ni akan memberi gangguan pada hubungan suami isteri, bukan saja keghairan ketika bersama tetapi
Kualiti sperma juga akan menurun.Malah akan ganggu ovulasi bagi wanita.

5.PENGAMBILAN UBAT- UBATAN 

Bagi yang selalu ambil ubat contohnya ubat kencing manis,darah tinggi,migrain dan lain2 juga menjadi faktor ganguan ketidaksuburan.Dan bagi yang mengambil pil perancang dalam jangka masa yang lama.
Antibiotik berlebihan juga boleh menganggu kesuburan seseorang.

6.FAKTOR USIA

Berkahwin lewat atau cuba lagi untuk hamil juga boleh jadi penyebab penurunan hormon dan tinggi ketidaksuburan.

Yang lain-lain berkemungkinan dari ketumbuhan seperti CYST,ENDOMITROSIS,FIBROID kanser dan sebagainya.

Haruslah membuat pemeriksaan doktor untuk tahu status kesihatan suami dan isteri.

TIPS BOLEH DIAMALKAN UNTUK IKHTIAR HAMIL.

Ini adalah tips yang dikongsikan oleh custemer mamareen semasa usaha ikhtiar hamil.

1. susu kambing fresh + kurma
2. supplemen shaklee
3. madu asli tualang
4. minyak habba sauda diminum dan sapu di perut
5. Jangan stress dan tidak terlalu fikir tentang anak apabila bersama suami .

Alhamdulillah ini antara asbab dan tips yang boleh anda ambil tahu.Dan amalkan moga ALLAH memperkenankan usaha dan berikan anda zuriat yang sihat soleh dan solehah.Amen

Feedback selepas mengamalkan supplemen shaklee. Dengan usaha lainnya dan dengan Izin ALLAH.

Terima kasih kesudian anda diblog mamareen.

Mama Perihatin❤boleh hubungi mamareen untuk sebarang kemusykilan dan pertanyaan.

+601137181390

Pengedar Shaklee Pulau Pinang…..

Mencari Pengedar Vivix Penang? Atau mencari vitamin  Shaklee berdekatan Seberang prai?

Boleh dapatkan dari Emma seorang pegawai polis agen sah- Pengedar Vivix Shaklee 

Boleh dapatkan stok Vivix Shaklee dan vitamin Shaklee yang lain dari Emma. Selain itu beliau turut menyediakan servis ;
✔ Pendaftaran ahli baru.
✔ Konsultasi penuh dan jadual pemakanan Shaklee
✔ Penghantaran produk Shaklee sekitar:Sungai Dua,Lahar Yoi,Sungai Puyu,Permatang pasir
✔ Menyediakan latihan untuk pengedar yang ingin berbisnes.
 Service after sale.  
Baca info shaklee difacebook :Emma Rahman

 

Pesanan produk Shaklee boleh terus mesej :+60125353476

 

Pengedar Shaklee Kulim

Mencari Pengedar Vivix Kulim? Atau mencari vitamin  Shaklee berdekatan Kulim?

 

Boleh dapatkan dari Hidayah Ahmad- Pengedar Vivix Shaklee Kulim

Pengedar Aktif Shaklee Kulim
Boleh dapatkan stok Vivix Shaklee dan vitamin Shaklee yang lain dari Hidayah. Selain itu beliau turut menyediakan servis ;
✔ Pendaftaran ahli baru.
✔ Konsultasi penuh dan jadual pemakanan Shaklee
✔ Penghantaran produk Shaklee sekitar Kulim kedah
 Dan juga di Butterworth,Kepala batas
✔ Menyediakan latihan untuk pengedar yang ingin berbisnes.
 Service after sale.  
Baca info shaklee difacebook :Hidayah Ahmad

Pesanan produk Shaklee boleh terus mesej : +6012-5470405

Pengedar Shaklee Selangor…..

Mencari Pengedar Vivix SELANGOR? Atau mencari vitamin  Shaklee berdekatan Selangor?

Boleh dapatkan dari Khadijah Khalid- Pengedar Vivix Shaklee Selangor

Boleh dapatkan stok Vivix Shaklee dan vitamin Shaklee yang lain dari Khadijah. Selain itu beliau turut menyediakan servis ;
✔ Pendaftaran ahli baru.
✔ Konsultasi penuh dan jadual pemakanan Shaklee
✔ Penghantaran produk Shaklee sekitar:
Dengkil
Banting
Morib
Telok panglima garang
Jenjarom
Putrajaya
Cyberjaya
✔ Menyediakan latihan untuk pengedar yang ingin berbisnes.
 Service after sale.  
Baca info shaklee difacebook :Khadijah Khalid

 

Pesanan produk Shaklee boleh terus mesej :+60183284892

 

DOKTOR SAHKAN TIADA LAGI THYROID

“Thyroid buat saya rasa letih dan berat susut”

Dalam group shaklee mamareen terdiri daripada pengguna shaklee sendiri.Yang ratanya menjadi ahli disebabkan memang mula mengambil supplemen diatas masalah kesihatan.

(Kisah Shaklee Shuhada)

Kisah shaklee saya bermula bila saya mencari suplemen untuk masalah thyroid dan juga cepat letih.

Saya ada masalah thyroid ni sejak dari sekolah menengah lagi. Berat badan susah sangat nak naik dan mudah letih.

Jadi ex classmate saya masa sekolah dulu dan juga merangkap leader sy sekarang, Latifah yang suggest untuk cuba vivix.

Vivix shaklee antioksidan

Jadi saya beli vivix dan konsisten minum vivix pagi dan malam selama beberapa bulan.

Dalam tempoh ni, berat badan naik sikit tak banyak pun, 2kg ja 🤭 Tapi seronok dah sebab sebelum ni berat sokmo maintain ja, dak pun menurun.

Paling best masa pi jumpa doktor untuk follow up thyroid, doktor cakap bengkak thyroid dah takda. Rasa seronok masa tu taktau nak habaq macam mana 😍😁
Alhamdulillah, syukur sangat dengan izin Allah dah tak ada masalah tu lagi sekarang ni.

Lagi satu bila minum vivix setiap hari badan rasa lebih bertenaga dan tak mudah letih. Kalau tak, balik sekolah mesti rasa letih sangat2 dan rasa nak tidur ja.

Syukur sangat sebab jumpa suplemen shaklee ni. Banyak bantu dari segi kesihatan. Bukan untuk diri sendiri malah untuk mak dan ayah di kampung.

Ayah saya ada tekanan darah tinggi, pernah bacaan tekanan darah tu sampai 180. Lepas tu saya bagi vivix, omega dan garlic untuk ayah. Alhamdulillah tekanan darah makin turun hingga138.

Alhamdulillah,
Berkat doa dan ikhtiar, Allah yang beri kesembuhan.

Rasa jatuh cinta dengan produk shaklee dan hingga sekarang saya masih amalkan suplemen shaklee.

Credit : Shuhada sudi berkongsi.❤

Shaklee best! 👍

Pengedar Shaklee Anda: Mamareen /+601137181390

Pengedar Shaklee Kulim

 

 

 

Mencari Pengedar Vivix Kulim? Atau mencari vitamin  Shaklee berdekatan Kulim?

 

Boleh dapatkan dari Hidayah Ahmad- Pengedar Vivix Shaklee Kulim

Pengedar Aktif Shaklee Kulim
Boleh dapatkan stok Vivix Shaklee dan vitamin Shaklee yang lain dari Hidayah. Selain itu beliau turut menyediakan servis ;
✔ Pendaftaran ahli baru.
✔ Konsultasi penuh dan jadual pemakanan Shaklee
✔ Penghantaran produk Shaklee sekitar Kulim kedah
 Dan juga di Butterworth,Kepala batas
✔ Menyediakan latihan untuk pengedar yang ingin berbisnes.
 Service after sale.  
Baca info shaklee difacebook :Hidayah Ahmad

Pesanan produk Shaklee boleh terus mesej : +6012-5470405

KELEBIHAN TUKANG FITNAH

Kelebihan Menabur Fitnah

Fitnah adalah dosa besar dan lebih dahsyat dari dosa membunuh. Namun manusia semakin berani dengan dosa. Sejak akhir-akhir ini fitnah seolah-olah sudah bertukar menjadi seperti amal solih jika dilihat dari sisi ramainya yang berebut-rebut menyebar fitnah.

Punca keberanian manusia sekarang kepada melakukan dosa fitnah adalah kerana mereka sudah tidak percaya lagi kepada Allah dan hari kiamat.

Semakin diberi nasihat dan teguran semakin berani manusia sekarang melakukan fitnah.

Berikut disertakan beberapa ganjaran dan kelebihan bagi orang-orang yang suka kepada amalan fitnah ini.

1. Dapat Azab Di Alam Barzakh

Diriwayatkan dari Ibnu Abbas r.a. katanya :

مَرَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِقَبْرَيْنِ ، فَقَالَ : إنَّهُمَا لَيُعَذَّبَانِ ، وَمَا يُعَذَّبَانِ فِي كَبِيرٍ أَمَّا أَحَدُهُمَا : فَكَانَ لَا يَسْتَتِرُ مِنْ الْبَوْلِ ، وَأَمَّا الْآخَرُ : فَكَانَ يَمْشِي بِالنَّمِيمَةِ

artinya : “Telah melalui olih Nabi saw akan dua buah kubur kemudian Nabi saw bersabda : Kedua penghuni kubur ini sedang diazab dan tidaklah keduanya diazab sebab dosa yang besar sangat. Maka adalah salah seorang penghuni kubur ini dosanya ialah tidak bersuci dari kencing dan penghuni kubur yang seorang lagi suka melagakan manusia dengan cerita buruk.” (Hadith Bukhari)

2. Dapat Masuk Neraka

Firman Allah :

إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

Artinya : “sungguhnya orang-orang yang suka bahawa menghebahkan keburukkan orang-orang beriman maka bagi mereka azab yang pedih di dunia dan di akhirat. Dan Allah maha mengetahui sedangkan kamu sekelian tidak mengetahui.” (An-Nur : 19)

3. Tak Dapat Masuk Syurga

Daripada Huzaifah r.a. berkata :

سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ قَتَّاتٌ.

Artinya : “Aku telah mendengar Rasulullah saw bersabda : Tidak akan masuk ke dalam syurga orang yang suka memburukkan orang lain dengan cerita yang tidak benar.” (Hadith Muslim)

Wallahua’lam

Credit:https://www.facebook.com/Ustaz.Azhar.Idrus.Original 

 

PAKAR KECANTIKAN YOUTH SKINCARE

 

Youth semakin mendapat tempat dihati Setiap wanita yang idamkan kulit  cantik sempurna.

Tapi bagaimana cara yang selamat?Produk dan cara penggunaan yang betul?

Boleh dapatkan khidmat nasihat dari Beauty Expert Youth Skincare agen Seberang Jaya /Penang dan pos seluruh Malaysia.

Suzieyani Dahlan atau dikenali sebagai cikgu Nini adalah pengguna YOUTH yang sering terdedah pada matahari.Dan telah menggunakan Youth.Hasilnya sangat memuaskan.

Cikgu nini bersama Moisterizer Youth.Melindungi kulit dari sinaran matahari yang menyebabkan jeragat dan penuaan.

Ingin tahu lebih lanjut?

Hubungi: +60102620468

FB: Suzieyani Dahlan/Cikgu Nini
Continue reading “PAKAR KECANTIKAN YOUTH SKINCARE”